• Tłumacz języka migowego
BIP

Szlak Szwajcarii Zagłębiowskiej

logo

Szlak Szwajcarii Zagłębiowskiej o symbolu SL-7041-c to czerwony, znakowany szlak turystyczny przebiegający przez Zawiercie, Błędów, Kuźniczkę Nową, Okradzionów oraz Sławków.W powiecie szlak rozpoczyna się w Sławkowie, przy Rynku. Skręca przy karczmie Austeria (z XVIII w.), wpisanej do rejestru zabytków województwa śląskiego, w stronę Małego Rynku i ulicy Kościelnej. Prowadzi do kościoła pw. Podwyższenia Krzyża Świętego oraz św. Mikołaja, również znajdującego się w rejestrze zabytków. Ostateczny, dzisiejszy kształt kościół uzyskał po przebudowach z końca XVIII i początkach XIX wieku. Mija kościół, skręca w prawo w dół ulicy Legionów Polskich. Kieruje się ulicą Jagiellońską w stronę kładki dla pieszych nad DK 94, następnie ulicą Matejki. Następnie szlak biegnie wzdłuż Białej Przemszy (ulica Niwka), a także przez kładkę nad rzeką, prowadzącą obok tzw. Basenu. Uwaga, szlak skręca za kładką w lewo! Następnie ulicą Fabryczną, wzdłuż Białej Przemszy, terenem wbrew nazwie zielonym, dochodzimy do granicy z Dąbrową Górniczą. Chwaliboskie to ostatni punkt w powiecie będzińskim. Zachęcamy jednak mieszkańców powiatu do skierowania się szlakiem w kierunku Zawiercia, gdzie z pewnością nie zabraknie pięknych terenów i przyjemnych okolic.