• Tłumacz języka migowego
BIP
27/11 2024
#Aktualności

Black Friday i Cyber Monday - ŁAP OKAZJE, UWAŻAJ NA PUŁAPKI

Black Friday, Cyber Monday


Black Friday i Cyber Monday to dni, kiedy sklepy stacjonarne i internetowe organizują wyprzedaże. Black Friday (Czarny Piątek) w tym roku przypada 29 listopada. Teoretycznie dotyczy sklepów stacjonarnych, ale w praktyce biorą w nim udział również e-sklepy.

Cyber Monday (Cyberponiedziałek) natomiast dotyczy sklepów internetowych. W tym roku wypada 2 grudnia.

Poniżej znajdziesz zbiór zasad i porad które warto znać i stosować!!

1. Jeżeli widzisz okazję cenową, to upewnij się, że rzeczywiście nią jest – sprawdź najniższą cenę z ostatnich 30 dni!
2. Kupuj w sprawdzonych sklepach stacjonarnych, internetowych czy na platformach typu marketplace. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko tego, że padniesz ofiarą oszustwa.
3. Jesteś niezadowolony z zakupów? Chcesz je oddać? Pamiętaj, jeżeli kupujesz stacjonarnie, taka możliwość zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Zapytaj o to przed zakupem. Sprzedawca sam określa warunki – może żądać dołączenia oryginalnego opakowania, metek, a w zamian zaproponować zwrot gotówki, bon podarunkowy lub wymianę towaru.
4. Pamiętaj, że kupując on-line (na odległość) od przedsiębiorcy, masz prawo do zwrotu zakupionego towaru (odstąpienia od umowy) bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Sprawdź czy sprzedawca nie utrudnia realizacji tego prawa w regulaminie lub w inny sposób!
Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania - możesz go sprawdzić na takiej samej zasadzie jak w sklepie stacjonarnym (w zakresie koniecznym do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy). Jeżeli ślady użytkowania są, przedsiębiorca może pomniejszyć wartość zwrotu. Zwrot towaru następuje na Twój koszt, chyba że przedsiębiorca o tym nie poinformował lub zgodził się ponieść je samodzielnie.
5. Kupując na wyprzedaży masz prawo do reklamacji.
6. Jeżeli kupujesz na platformach typu marketplace (ogłoszeniowych, transakcyjnych, portalach społecznościowych, serwisach aukcyjnych) sprawdzaj opinie
o sprzedawcach, opisy wystawionych towarów czy stronę “o mnie”. Postaraj się sprawdzić również to czy masz do czynienia z osobą prywatną (fizyczną), czy z przedsiębiorcą, bo określa to zakres Twoich praw!
7. Przy zakupach on-line sprawdź czy w przeglądarce, przy adresie strony widzisz zamknięty symbol kłódki. Gdy masz wątpliwości kliknij w kłódkę i sprawdź certyfikat. W ten sposób upewniasz się, że połączenie jest bezpieczne.
8. Nie daj się nabrać na dropshipping i greenwashing. W tym pierwszym wypadku masz do czynienia z pośrednikami sprowadzającymi towar zza granicy, którzy nie ujawniają tego faktu. W drugim przypadku z firmami podłączającymi się pod trend ekologiczny, gdy faktycznie z ekologią nie mają nic wspólnego. Dlatego sprawdzaj regulaminy i opisy ofert oraz wskazane certyfikaty.
9. Im więcej opcji zapłaty on-line tym lepiej. Sprawdź również, czy Twoja ulubiona forma płatności nie jest obarczona dodatkowymi kosztami transakcyjnymi!

do góry