mapa powiatow bedzin slawkow mierzecice psary bobrowniki wojkowice bedzin czeladz siewierz

Dzisiaj jest: 19 październik 2017
Imieniny obchodzą: Piotra, Michała, Ziemowita

 

 

BGN-I.683.0020.2017                                                                             Będzin, dnia 11.10.2017 r.

 

OBWIESZCZENIE

Starosty Będzińskiego

wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej

Starosta Będziński, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, działając na podstawie art. 61 § 1 i § 4  oraz  art. 49 ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 23 ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1496) i art. 113 ust. 6   ustawy z dnia 21.08.1997 r.  o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 ze zm.)

 

zawiadamia  o  wszczęciu  z  urzędu  postępowania

 

w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym, usytuowaną w gminie Czeladź, oznaczoną numerem geodezyjnym 109/1 o powierzchni 10 m.kw., k.m. 27, nabytą na własność z mocy prawa przez Gminę Czeladź na podstawie decyzji Starosty Będzińskiego z dnia 18.07.2011 r. nr  5.2011  (znak sprawy WAiŚ.I.Czeladź.ES.7363-004/10) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pod nazwą: „Budowa ulicyStaropogońskiej”, sprostowaną postanowieniem z dnia 06.02.2012 r. i z dnia 22.03.2013 r., utrzymaną w mocy decyzją z dnia  02.01.2012 r. nr IF/XIII/5340/35/11 Wojewody Śląskiego.

 

W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,  nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego,
z dniem  w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.

 

Stosownie do treści art. 12 ust. 4f odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym oraz osobom, którym przysługuje ograniczone prawo rzeczowe.

 

Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 specustawy drogowej, który stanowi, że wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości  z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.

 

Stosownie do art. 113 ust. 6 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce  nieruchomościami, przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się  nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe.

 

W myśl  art. 113 ust. 7  przepis ust. 6 stosuje się również, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.

 

Postępowanie wyjaśniające wykazało, że nieruchomość oznaczona przed podziałem  numerem 109 k.m. 27 nie posiadała założonej księgi wieczystej, zbioru dokumentów oraz brak było innych dokumentów określających osoby, którym przysługują prawa rzeczowe. Zgodnie z wpisem figurującym w operacie ewidencji gruntów i budynków właściciel nieruchomości był nieustalony, a osobą władającą był Szczepan Łaszczyk,  który zmarła. Organowi nie jest znany fakt przeprowadzenia po nieżyjącym postępowania spadkowego.

 

Jednocześnie zawiadamiam stosownie do art. 10 Kodeksu postępowania  administracyjnego, że został zebrany materiał dowodowy, a w szczególności operat szacunkowy, sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego, stanowiący podstawę ustalenia wysokości odszkodowania.

 

W terminie do dnia wydania decyzji w przedmiotowej sprawie, osoby którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz zgłaszać ewentualne uwagi i wnioski w Biurze Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Będzinie z siedzibą przy ul. Ignacego Krasickiego 17, 42-500 Będzin, pokój 111 (I piętro) w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia. W przypadku niezgłoszenia się wymienionych  osób ustalone odszkodowanie podlega złożeniu do depozytu sądowego.

 

Zawiadomienie niniejsze wywiesza się dnia 12.10.2017 r. na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Będzinie w budynku przy ul. Sączewskiego 6 i budynku przy ul. Ignacego Krasickiego 17, publikuje na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Będzińskiego www.bip.powiat.bedzin.pl – w zakładce Starostwo / Struktura Starostwa / Komórki Organizacyjne Starostwa / Biuro Gospodarki Nieruchomościami / ogłoszenia Biura Gospodarki Nieruchomościami oraz stronie internetowej Powiatu Będzińskiego www.powiatbedzin.pl; ponadto przekazuję się Burmistrzowi Miasta Czeladź, celem wywieszenia na okres 14 dni.

 

Na podstawie art. 49 k.p.a. zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia, uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

 

  Z up. Starosty Będzińskiego

 Lidia Firek

 Kierownik

Biura Gospodarki Nieruchomościami

                      

 

 

BGN-I.683.0057.2017                                                                             Będzin, dnia 09.10.2017 r.

 

OBWIESZCZENIE

Starosty Będzińskiego

wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej

 

Starosta Będziński, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, działając na podstawie art.  49 ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.) w związku z art. 16 ustawy z dnia 07.04.2017 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r. poz. 935), art. 23 ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1496) i art. 113 ust. 6   ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 ze zm.)

 

i n f o r m u j e

 

że zawiadomieniem z dnia 07.11.2016 r. znak WGiGN-VI.683.28.2016 z urzędu wszczęte zostało postępowanie w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość usytuowaną w gminie Psary, obręb Gródków, oznaczoną numerem geodezyjnym 309/1 k. m. 2 o powierzchni 26  m.kw,  przejętą z mocy prawa na własność Gminy Psary na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Będzińskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej „Przebudowa drogi gminnej – ul. Wspólnej – wraz z odwodnieniem w Psarach / Gródkowie” z dnia 12.09.2016 r. nr 3.2016 (nr sprawy WA-Psa.6740.2.0001.2016.MW).

 

            W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,  nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego, z dniem  w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.

 

Stosownie do treści art. 12 ust. 4f odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym oraz osobom, którym przysługuje ograniczone prawo rzeczowe.

 

            Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 specustawy drogowej, który stanowi, że wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości  z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.

 

            Stosownie do art. 113 ust. 6 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce  nieruchomościami, przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się  nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe.

 

            W myśl  art. 113 ust. 7  przepis ust. 6 stosuje się również, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.

 

            Postępowanie wyjaśniające wykazało, że samoistny posiadacz, do którego organ wystąpił o wykazanie legitymacji prawnej w niniejszym postępowaniu nie przedłożył dokumentu potwierdzającego tytuł własności odnośnie nieruchomości oznaczonej przed podziałem  numerem 309 k.m. 2, z której powstała działka drogowa nr 309/1. Dokumentu tego nie odszukano również w  zasobie archiwalnym wchodzącym w skład operatu ewidencji gruntów i budynków Powiatu Będzińskiego. W zaistniałej sytuacji należy uznać wpis określający stan prawno-własnościowy jaki figurował w ewidencji gruntów, czyli właściciel nieruchomości był nieustalony, a osobą władającą był Henryk Twardokens. Brak jest danych na temat księgi wieczystej lub zbioru dokumentów.

 

            W terminie do dnia wydania decyzji w przedmiotowej sprawie, osoby którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz zgłaszać ewentualne uwagi i wnioski w Biurze Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Będzinie z siedzibą przy ul. Krasickiego 17, 42-500 Będzin, pokój 111 (I piętro) w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia. W przypadku niezgłoszenia się wymienionych  osób ustalone odszkodowanie podlega złożeniu do depozytu sądowego.

 

            Obwieszczenie niniejsze wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Będzinie w budynku przy ul. Sączewskiego 6 i budynku przy ul. Ignacego Krasickiego 17, publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Będzińskiego www.bip.powiat.bedzin.pl – w zakładce Starostwo / Struktura Starostwa / Komórki Organizacyjne Starostwa / Biuro Gospodarki Nieruchomościami / ogłoszenia Biura Gospodarki Nieruchomościami oraz stronie internetowej Powiatu Będzińskiego www.powiatbedzin.pl; ponadto przekazuję się Wójtowi Gminy Psary, celem wywieszenia na okres 14 dni.

 

            Na podstawie art. 49 k.p.a.  zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia, uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

 

Z up. Starosty Będzińskiego

Lidia Firek

Kierownik

Biura Gospodarki Nieruchomościami

 

BGN-I.683.0065.2017                                                                             Będzin, dnia 04.10.2017 r.

 

 

OBWIESZCZENIE

Starosty Będzińskiego

wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej

 

Starosta Będziński, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, działając na podstawie art. 61 § 1 i § 4  oraz  art. 49 ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 23 ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1496) i art. 113 ust.  7 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147
ze zm.)

zawiadamia  o  wszczęciu  postępowania

z urzędu w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym, usytuowaną w gminie Czeladź, oznaczoną numerem geodezyjnym 29/2, aktualnie wchodzącą w obszar nieruchomości oznaczonej numerem 89 k.m. 23, nabytą z mocy prawa na własność przez Gminę Czeladź na podstawie decyzji Starosty Będzińskiego z dnia 29.11.2010 r. nr WAiŚ.I.7363-0007/10 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pod nazwą: "Budowa dróg gminnych wraz z uzbrojeniem terenu Wschodniej Strefy Ekonomicznej w Czeladzi w ramach projektu  Gospodarcza  Brama  Śląska", która stała się ostateczna z dniem 28.12.2010 r.

 

            W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,  nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego, z dniem  w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.

 

Stosownie do treści art. 12 ust. 4f odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym oraz osobom, którym przysługuje ograniczone prawo rzeczowe.

 

            Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 specustawy drogowej, który stanowi, że wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości  z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.

 

            Stosownie do art. 113 ust. 6 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce  nieruchomościami, przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się  nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe. Przepis ust. 6 stosuje się również, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie żyje i nie przeprowadzono  lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.

 

            Postępowanie wyjaśniające wykazało, że zgodnie z wpisem figurującym w operacie ewidencji gruntów właścicielką nieruchomości oznaczonej przed podziałem numerem 29,  na podstawie ostatecznego Aktu Własności Ziemi nr Rlg.ON-451/1229/73, wydanego w dniu 20.04.1973 r. przez Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Będzinie była Scholastyka Ogłódek, która zmarła i organowi nie są znani jej spadkobiercy.

 

            Jednocześnie zawiadamiam stosownie do art. 10 Kodeksu postępowania  administracyjnego, że został zgromadzony materiał dowodowy, a w szczególności operat szacunkowy, sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego, stanowiący podstawę ustalenia wysokości odszkodowania.

 

            W terminie do dnia wydania decyzji w przedmiotowej sprawie, osoby którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz zgłaszać ewentualne uwagi i wnioski w Biurze Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Będzinie z siedzibą przy ul. Ignacego Krasickiego 17, 42-500 Będzin, pokój 111 (I piętro) w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia. W przypadku niezgłoszenia się wymienionych  osób ustalone odszkodowanie podlega złożeniu do depozytu sądowego.

 

            Zawiadomienie niniejsze wywiesza się od dnia 06.10.2017 r. na okres 14 dni, na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Będzinie przy ul. Sączewskiego 6 i ul. Ignacego Krasickiego 17, publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Będzińskiego oraz stronie internetowej Powiatu Będzińskiego www.powiatbedzin.pl, ponadto przekazuję się Burmistrzowi Miasta Czeladź, celem wywieszenia na okres 14 dni.

 

            Na podstawie art. 49 k.p.a.  zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia, uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

 

 

 

Z up. Starosty Będzińskiego

Lidia Firek

Kierownik

Biura Gospodarki Nieruchomościami

                      

 

 

                                                                                                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Starosta Będziński

wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej

informuje,

że na podstawie art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

(tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 z późn. zm.)

przeznaczono nieruchomości do sprzedaży

 

Wykaz tych nieruchomości wywieszono na 21 dni w siedzibach Starostwa Powiatowego w Będzinie przy ulicy Sączewskiego 6 oraz Krasickiego 17 (I piętro) oraz opublikowano w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.powiat.bedzin.pl. Ponadto wykaz podlega publikacji na stronie podmiotowej Wojewody Śląskiego w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 21 dni.

Osobom posiadającym uprawnienia wynikające z przepisu art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 wyżej cytowanej ustawy, przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości, jeżeli złożą wniosek w terminie do dnia 24.11.2017 r.

 

 

Biura Obsługi Klienta:

 

Adres Telefon
ul. Sączewskiego 6: +48 32 368-07-00 do 02

ul. Krasickiego 17:

+48 32 368-08-00 do 01

Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że odwiedzana strona korzysta z plików cookies. W związku z powyższym użytkownik strony może domyślnie ustawić w przeglądarce poziom kontroli, czy, ile i jakie chce cookies. Brak takich ustawień będzie świadomym aktem woli i akceptacji plików cookies.

Akceptuję pliki cookie