mapa powiatow bedzin slawkow mierzecice psary bobrowniki wojkowice bedzin czeladz siewierz

Dzisiaj jest: 28 czerwiec 2017
Imieniny obchodzą: Florentyna, Leon, Ireneusz

 

W związku w planowanym na 22 czerwca 2017 r. rozpoczęciem remontu ulicy Sienkiewicza w Będzinie informujemy o możliwych utrudnieniach w ruchu oraz podajemy trasę dostępnego objazdu:

 


Początek prac - 22.06.2017 r.
Zakończenie - około 10.08.2017 r.

 

Ogłoszenie

 

Działając na podstawie art. 113 ust. 6, art. 114 ust. 3 i 4, art. 124b ust. 1 i art. 124a ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147
z późn. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.),

 

Starosta Będziński

wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej

 

informuje o zamiarze wszczęcia postępowań administracyjnych w sprawie wydania  decyzji zobowiązujących właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której  przysługują inne prawa rzeczowego do nieruchomości, do udostępnienia nieruchomości  o nieuregulowanym stanie prawnym, usytuowanej w jednostce ewidencyjnej Sławków, obręb Sławków, oznaczonej jako działka numer 4449/1 o powierzchni 1,4823 ha oraz nieruchomości usytuowanej w jednostce ewidencyjnej Sławków, obręb Sławków, oznaczonej jako działka numer 4611 o powierzchni 0,4813 ha, w celu wykonania czynności związanych z remontem linii elektroenergetycznej 110 kV relacji Cieśle – Bukowno.

 

W związku z powyższym wzywa się osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do wyżej wymienionych nieruchomości, o zgłoszenie się, w terminie 2 miesięcy od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia, tj. 9 czerwca 2017 r., do siedziby Starostwa Powiatowego w Będzinie przy ul. Sączewskiego 6 lub ul. Krasickiego 17, celem udokumentowania swojego prawa do przedmiotowych nieruchomości.

 

Jeżeli w zakreślonym terminie nie zgłoszą się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do przedmiotowych nieruchomości, wszczęte zostaną postępowania w sprawie wydania decyzji zezwalających na ich udostępnienie.

 

Kontakt telefoniczny do Biura Gospodarki Nieruchomościami: (32) 368 07 82, od wtorku
do czwartku w godzinach 7.30-15.30, w poniedziałek w godzinach 7.30-17.00, w piątek w godzinach 7.30-14.00.

 

W dniu 13.06.2017 r. (wtorek) w godzinach od 8:00 do 14:00 nastąpi zaplanowana przez TAURON Dystrybucja przerwa w dostawie energii elektrycznej w budynku Starostwa Powiatowego w Będzinie przy ul. Sączewskiego 6.

Brak prądu może spowodować utrudnienia w obsłudze interesantów.

Za wszelkie niedogodności przepraszamy.

 

 

 

Krajowe ćwiczenia RENEGADE – SAREX 17/I

 

Starosta Będziński informuje, że w dniach 6 - 9 czerwca 2017 r. Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych organizuje krajowe ćwiczenie RENEGADE – SAREX 17/I. Elementami przedsięwzięcia będą zdarzenia dotyczące naruszenia przestrzeni powietrznej Rzeczypospolitej Polskiej przez statek powietrzny, stwarzający potencjalne zagrożenie dla ludności cywilnej.

 

W ramach ćwiczenia odbędzie się również trening systemu alarmowania i ostrzegania ludności, podczas którego może wystąpić konieczność uruchomienia syren alarmowych w celu ogłoszenia i odwołania alarmu. Syreny nie będą uruchamiane w godzinach nocnych.

 

Sygnały emitowane przez syreny alarmowe:

  • ogłoszenie alarmu – dźwięk modulowany trwający trzy minuty,
  • odwołanie alarmu – dźwięk ciągły trwający trzy minuty.

 

 

 

 

                                       Będzin, dn. 25.05.2017 r.

WGiGN-VI.683.0053.2016

 

    `

O B W I E S Z C Z E N I E

S T A R O S T Y   B Ę D Z I Ń S K I E G O

 

o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania

 

Starosta Będziński, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, działając na podstawie art. 61 § 1 i § 4  oraz  art. 49 ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.) w związku z art. 23 ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 2031 ze zm.) i art. 113 ust. 6 i ust. 7  ustawy z dnia 21.08.1997 r.  o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 
ze zm.)

 

zawiadamia  o  wszczęciu  z  urzędu  postępowania

 

w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym, usytuowaną w gminie Czeladź, oznaczoną numerem geodezyjnym 33/1, k.m. 48, nabytą na własność z mocy prawa przez Gminę Czeladź na podstawie decyzji Starosty Będzińskiego 
z dnia 18.07.2011 r. nr  5.2011  (znak sprawy WAiŚ.I.Czeladź.ES.7363-004/10) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pod nazwą: „Budowa ulicy Staropogońskiej”, sprostowaną postanowieniem z dnia 06.02.2012 r. i z dnia 22.03.2013 r., utrzymaną w mocy decyzją z dnia  02.01.2012 r. nr IF/XIII/5340/35/11 Wojewody Śląskiego.

            W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,  nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego, 
z dniem  w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.

Stosownie do treści art. 12 ust. 4f odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym oraz osobom, którym przysługuje ograniczone prawo rzeczowe.

            Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 specustawy drogowej, który stanowi, że wysokość odszkodowania, o którym mowa 
w art. 12 ust. 4a ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości  z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.

            Stosownie do art. 113 ust. 6 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce  nieruchomościami, przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się  nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe.

Stosownie do ust. 7 cytowanej ustawy,  przepis ust. 6 stosuje się również, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.

            Postępowanie wyjaśniające wykazało, że nieruchomość oznaczona przed podziałem  numerem 33 k.m. 48 nie posiadała założonej księgi wieczystej, zbioru dokumentów oraz brak było innych dokumentów określających osoby, którym przysługują prawa rzeczowe. Zgodnie z wpisem figurującym w operacie ewidencji gruntów i budynków właściciel nieruchomości był nieustalony, a osobą władającą  była Wanda Jeske z d. Wilant, która zmarła. Organowi znany jest fakt, że nie przeprowadzono po nieżyjącej postępowania spadkowego.

            Jednocześnie zawiadamiam stosownie do art. 10 Kodeksu postępowania  administracyjnego, że został zebrany materiał dowodowy, a w szczególności operat szacunkowy, sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego, stanowiący podstawę ustalenia wysokości odszkodowania.

            W terminie do dnia wydania decyzji w przedmiotowej sprawie, osoby którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz zgłaszać ewentualne uwagi i wnioski w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Referacie Nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Starostwa Powiatowego w Będzinie 
z siedzibą przy ul. Krasickiego 17, 42-500 Będzin, pokój 111 (I piętro) w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia. W przypadku niezgłoszenia się wymienionych  osób ustalone odszkodowanie podlega złożeniu do depozytu sądowego.

            Zawiadomienie niniejsze wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Będzinie, przy ul. Sączewskiego 6 i ul. Krasickiego 17, publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Będzińskiego oraz stronie internetowej Powiatu Będzińskiego www.powiatbedzin.pl, ponadto przekazuję się Burmistrzowi Miasta Czeladź, celem wywieszenia na okres 14 dni.

            Na podstawie art. 49 k.p.a.  zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia, uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Biura Obsługi Klienta:

 

Adres Telefon
ul. Sączewskiego 6: +48 32 368-07-00 do 02

ul. Krasickiego 17:

+48 32 368-08-00 do 01

Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że odwiedzana strona korzysta z plików cookies. W związku z powyższym użytkownik strony może domyślnie ustawić w przeglądarce poziom kontroli, czy, ile i jakie chce cookies. Brak takich ustawień będzie świadomym aktem woli i akceptacji plików cookies.

Akceptuję pliki cookie